• Εγγραφή στο Newsletter

Πως θα βάλετε τα φρούτα και τα λαχανικά στην καθημερινότητα των παιδιών

αρχείο λήψηςΤα φρούτα και τα λαχανικά, αν και δύο βασικές ομάδες της καθημερινής διατροφής, πολλές φορές γίνονται αιτία καυγάδων μεταξύ παιδιού και γονιού. Τα παιδιά και ιδιαίτερα πολύ μικρών ηλικιών να αρνούνται να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα και ιδιαίτερα τα λαχανικά. Πώς μπορούμε να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν τους δύο αυτούς πολύτιμους διατροφικούς μας συμμάχους;

Πείτε όχι σε απειλές, ανταμοιβή και τιμωρία

Πολύ συχνά γονείς και κηδεμόνες χρησιμοποιούν την απειλή, την τιμωρία ή την ανταμοιβή ως τεχνικές ώστε να πείσουν τα παιδιά να καταναλώσουν τα λαχανικά και τα φρούτα. Για παράδειγμα ως ανταμοιβή «Εάν φας τη σαλάτα σου θα μπορέσεις να φας και τη σοκολάτα», τιμωρία « εάν δε φας το σπανακόρυζο δε θα παίξεις» κοκ. Οι τακτικές αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να αποκτήσουν μάλλον αρνητική στάση απέναντι στα φρούτα και τα λαχανικά, να τα αντιπαθήσουν και να τα αποφεύγουν ακόμη περισσότερο.

Αντίστροφα, πιο αποδοτικοί τρόποι που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τα φρούτα και τα λαχανικά πιο αρεστά στα παιδιά είναι:

  • Προσθέστε τα φρούτα και τα λαχανικά στα οικογενειακά γεύματα. Όσο πιο συχνά μπορείτε επιδιώξτε να τρώτε μαζί με το παιδί σας ως οικογένεια και φυσικά πάντα να περιλαμβάνετε σαλάτα στο τραπέζι και στο πιάτο σας. Η παρουσία σας στο τραπέζι και η κατανάλωση λαχανικών από εσάς τους ίδιους μπορεί να είναι αρκετή ώστε τα παιδιά να επιχειρήσουν να δοκιμάσουν τα λαχανικά χωρίς να αναφερθείτε καν σε αυτό! Αν εσείς δεν καταναλώνετε λαχανικά μην περιμένετε το παιδί σας να τα αγαπήσει.
  • Προσθέστε στο πιάτο του παιδιού ή σε ένα μικρό πιατάκι κάθε φορά κάποια λαχανικά με διαφορετικά και ζωηρά χρώματα. Ακόμα κι αν το παιδί δεν τρώει όλη την ποσότητα (ή ακόμα και καθόλου μερικές φορές) θα συνδυάσει στο μυαλό του ότι τα λαχανικά αποτελούν τμήμα του καθημερινού γεύματος και σταδιακά θα τα δοκιμάσει και θα τα αγαπήσει.
  • Εάν το παιδί αποφεύγει να δοκιμάσει κάποιο λαχανικό, τότε φροντίστε να του το παρουσιάζετε κάθε φορά μαγειρεμένο ή κομμένο διαφορετικά!
  • Απόγευμα η ώρα του φρούτου! Κόψτε μαζί το αγαπημένο φρούτο του παιδιού εξερευνώντας ταυτόχρονα και το σχήμα, το χρώμα, τη μυρωδιά ή ακόμη και τα σπόρια του ώστε να προσεγγίσετε το ενδιαφέρον του παιδιού ή ετοιμάστε ένα φρεσκοστυμμένο ή 100% φυσικό χυμό. Θα μπορούσατε να αναμείξετε μάλιστα διαφορετικά χρώματα χυμών και να μιλήσετε για τα φρούτα από όπου προέρχονται φτιάχνοντας ιστορίες π.χ. χυμός φράουλα και μπανάνα και πως συναντήθηκαν στο ίδιο ποτήρι. Ακόμα κι αν αντιδρά σε αυτή τη συνήθεια, μην την εγκαταλείπετε ποτέ! Σταδιακά θα γίνει μία διατροφική συνήθεια για το παιδί.
  • Το βράδυ δημιουργήστε λαχανικό – φρουτο στιγμές. Μήπως τα βράδια συνηθίζετε να μαζεύεστε όλοι μαζί και να «γιορτάζετε» τη συνεύρεσή σας με κάποιο αλμυρό σνακ ή delivery; Τι θα λέγατε να φάτε κανονικά το γεύμα σας στο τραπέζι της κουζίνας με κλειστή την τηλεόραση και στη συνέχεια να συνοδεύσετε τη συντροφιά σας με κάποια φρουτοσαλάτα ή κομμένα λαχανικά. Καταναλώνοντας τα φρούτα και τα λαχανικά μαζί με τα παιδιά σας υπο ευχάριστες συνθήκες αυξάνετε τις πιθανότητες να τα συμπαθήσουν και να υιοθετήσουν την κατανάλωσή τους ως μια καλή και καθημερινή συνήθεια.

 

Δείτε σχετικά άρθρα
20-children-eating-pizza.w750.h560.2x

Πόσα λιπαρά πρέπει να τρώει το παιδί;

Τα λιπαρά που προσλαμβάνουμε από τη διατροφή είναι σημαντικά σε κάθε ηλικία, και ειδικά στην παιδική, όπου η ανάπτυξη έχει τον κύριο λόγο.

Περισσότερα
child-writing

Γράμμα από ένα παιδί

Ας δούμε τα πράγματα όπως ίσως θα ήθελε να μας πει ένα παιδί...

Περισσότερα

Γράψτε το σχόλιό σας.

* Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας με ελληνικούς χαρακτήρες, με πεζοκεφαλαία

Copyright © 2013 - Child’s Nutrition. All Rights Reserved.
WebOlution design & development