• Εγγραφή στο Newsletter

Παιδί και Διατροφή: Οδηγίες προς «ναυτιλομένους» γονείς!

cause_picΟι περισσότεροι γονείς αγωνιούν για την διατροφή των παιδιών τους και τη σωστή τους ανάπτυξη, με αποτέλεσμα συχνά να προκύπτουν εύλογα ερωτήματα και απορίες. Ας ξεκαθαρίσουμε λίγο το πεδίο…

Όχι στη στέρηση

Τα παιδιά βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης και της σωματικής τους διάπλασης και οι ανάγκες του οργανισμού τους σε θρεπτικά συστατικά (πρωτεϊνες, υδατάνθρακες, απαραίτητα λιπαρά, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία) πρέπει να καλύπτονται καθημερινά από το ημερήσιο διαιτολόγιο τους. Έτσι το διαιτολόγιο τους δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι στερητικό. Τα παιδιά πρέπει να ενθαρρύνονται να ακολουθούν μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή που χαρακτηρίζεται από το μέτρο και την ποικιλία, χωρίς την απαγόρευση κανενός τροφίμου.

Συμπεριφερθείτε σωστά στο οικογενειακό τραπέζι

Μεγάλη σημασία στις διατροφικές επιλογές των παιδιών παίζουν τα οικογενειακά γεύματα, κατά τα οποία οι γονείς θα πρέπει να αποτελούν πρότυπο για τα παιδιά και να δίνουν οι ίδιοι το καλό παράδειγμα τρώγοντας όλα αυτά τα τρόφιμα που θα ήθελαν να καταναλώνουν και τα παιδιά τους. Στο οικογενειακό τραπέζι θα πρέπει να υπάρχει πάντα σαλάτα και συχνά να καταναλώνονται, παρουσία των παιδιών, τρόφιμα όπως τα όσπρια, το ψάρι και τα λαδερά, που αρκετά συχνά τα παιδιά βλέπουν με «καχυποψία», ή με απέχθεια.

Ενθαρρύνετε τα παιδιά να καταναλώσουν πρωινό

Φτιάξτε καθημερινά πρωϊνό στο παιδί σας. Αρκετές μελέτες έχουν αναφερθεί στην αξία του πρωϊνού γεύματος και έχουν δείξει ότι τα παιδιά που το καταναλώνουν συστηματικά αποδίδουν καλύτερα στα μαθήματά του σχολείου, έχουν περισσότερη ενέργεια, καλύτερη μνήμη και ρυθμίζουν αποτελεσματικότερα το σωματικό τους βάρος, καθώς η κατανάλωση πρωινού σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης υπέρβαρου ή παχυσαρκίας μεταξύ των παιδιών και των εφήβων στην Ευρώπη. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ελέγχετε τις ετικέτες των τροφίμων που επιλέγετε για το πρωινό τους καθώς στο πρώτο γεύμα της ημέρας χρειάζεται όχι μόνο να υπάρχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά, αλλά και να περιορίζεται η ποσότητα άλλων συστατικών που πρέπει να έχουμε υπό έλεγχο στην διατροφή ενός παιδιού, όπως λόγου χάρη το νάτριο. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλά τρόφιμα που απευθύνονται σε παιδιά όπως είναι τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, τα οποία περιλαμβάνουν μικρότερες ποσότητες νατρίου. Ελέγχοντας τις ετικέτες των τροφίμων μπορείτε να συγκρίνετε τα διάφορα τρόφιμα και να κάνετε την πιο υγιεινή επιλογή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών σας.

Ο ρόλος της άσκησης…

Δεν θα πρέπει να παραβλέψετε και το ρόλο της άσκησης που είναι πολύ σημαντικός τόσο στην σωματική διάπλαση του παιδιού, στην ψυχολογία του, στην συμπεριφορά του, όσο και στη διατήρηση του επιθυμητού σωματικού βάρους. Μειώστε τις ώρες που ασχολείται το παιδί με τον υπολογιστή ή την τηλεόραση και αυξήστε τον καθημερινό χρόνο που δαπανάτε στη σωματική δραστηριότητα. Κάντε μαζί με το παιδί σας μία βόλτα στο πάρκο, μία βόλτα με το ποδήλατο, ή παίξτε ποδόσφαιρο προκειμένου και να γυμναστείτε και να συσφίξετε ακόμη περισσότερο τις σχέσεις σας!

 

Γράψτε το σχόλιό σας.

* Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας με ελληνικούς χαρακτήρες, με πεζοκεφαλαία

Copyright © 2013 - Child’s Nutrition. All Rights Reserved.
WebOlution design & development