• Εγγραφή στο Newsletter

Ξεπεράστε τα βαρετά σχολικά σνακς. Ιδέες για το πως θα κάνετε το κολατσιό του παιδιού σας ελκυστικό.

kuluriΚάθε χρόνοτέτοιο καιρό βλέπουν το φως το δημοσιότητας άρθρα που τονίζουν την χαμηλήθρεπτική αξία των εδεσμάτων που προσφέρονται στα παιδιά στα σχολεία, είτε από τα κυλικεία είτε από εξωσχολικούς χώρους. Κι επειδή στη χώρα μας «όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν» ας επικεντρώσουμε την προσοχή μας όχι στο αν τα κυλικεία πουλάνε τα προβλεπόμενα, αλλά τι κάνουμε εμείς οι ίδιοι οι γονείς.

Πόσες φορές δεν έχει τύχει να ετοιμάζετε με όλη σας την καλή διάθεση ένα κολατσιό για το παιδί σας και να σας επιστρέφεται το μεσημέρι ανέγγιχτο; Μάλιστα τις περισσότερες φορές αυτό συμβαίνει γιατί το παιδί σας προτίμησε τις εύκολες και γευστικές επιλογέςόπως σοκολάτες, κρουασάν γαριδάκια κι άλλα συναφή, νιώθοντας παράλληλα και λίγηενοχή/ντροπή βγάζοντας μπροστά στους συμμαθητές του το δικό του φαγητό. Όμως πολύ συχνά, τα παιδιά επιστρέφουν το σπιτικό κολατσιό γιατί δεν το βρίσκουν εξίσου ελκυστικό (οπτικά η/και γευστικά) με το εδέσματα του σχολικού και πέριξ περιβάλλοντος. Ας δούμε μερικές συστάσεις που θα συμβάλλουν στη δημιουργία ενός δεκατιανού μεμεγαλύτερο ενδιαφέρον.

  1. Κατά αρχάς είναι σημαντικό να εξηγήσετε στο παιδί σας τη σημασία του φαγητού από το σπίτι. Ποσό πιο υγιεινό είναι, πόσες περιστερές βιταμίνες κι αλλά θρεπτικάσυστατικά περιέχει, σε αντίθεση με αυτά των κυλικείων που το πιθανότερο είναι ότι κοστίζουν περισσότερο, προσφέροντας πολύ λιγότερα.
  2. Βάλτε το παιδί σας στη διαδικασία. Σχεδιάστε μαζί το τι θα περιέχει το κολατσιό του και μαζί ετοιμάστε το. Με αυτόν τον τρόπο νιώθει ένα είδος “συμβολαίου“, μιας άτυπης υποχρέωσης να το φάει, καθώς το ίδιο έχει συμμετάσχει στην απόφαση.
  3. Το προηγούμενο βράδυ ασχοληθείτε κι ετοιμάστε μαζί με το παιδί σας ένα σπιτικόκέικ, ένα σταφιδόψωμο ή μια πίτα, αντί να ξοδέψετε το χρόνο σας μπροστά σε μιατηλεόραση. Βάλτε το επίσης στη διαδικασία ετοιμασίας ενεργοποιώντας το και αυξάνοντας τις πιθανότητες να το καταναλώσει αφού αυτό το ετοίμασε.
  4. Βάλτε τη φαντασία σας στα σάντουιτς κι αποφύγετε τι βαρετές και μονότονες επιλογές.
    -Μη χρησιμοποιείται μόνο το κλασικό ψωμί για τοστ στα σάντουιτς. Επιλέξτε,πολύσποροΖέαςπάνινιαραβική πίτα, ψωμάκια burger, τσιαπάτα, ακόμα καιπίτα από σουβλάκι για να “υποδεχτεί” το γέμισμα.
    -Αποφύγετε βούτυρα και μαγιονέζες για σάλτσες, αλλά ετοιμάστε μια δικιά σας μεκέτσαπμουστάρδα / πάστα ελιάς /αβοκάντο, κέτσαπ, ντομάτα, λεμόνι / πέστο,ντομάτα.
    -Εκτός από το πολυφορεμένο γαλοπούλα τυρί, μπορείτε να προσθέσετε ντομάτα, μαρούλι, ψητά μανιτάρια, ψητά κολοκυθάκια και λαχανικά. Αν το παιδί σας δεν τρώει όσπρια, ετοιμάστε ένα φελαφελ (ρεβυθοκεφτεδες) η κολοκυθό/ντοματο κεφτέδες και κάντε τους burger. Επίσης, επιλογές μπορεί να είναι τόνος, φιλέτο κοτόπουλο η μπιφτέκι.
    -Ακόμα μια ελκυστική επιλογή θα μπορούσε να είναι ένα κουλούρι Θεσσαλονίκηςμε «γέμιση» τυρί και ντομάτα ή ακόμα και μια πίτσα με αγνά υλικά όπως τυρίελιές, ντομάτα, μανιτάρια, πιπεριές.
  5. Συνοδέψετε το σνακ του με ένα φρούτο. Φροντίστε νε είναι ένα «βολικό» φρούτο που να μεταφέρεται εύκολα, να μην πιάνει πολύ χώρο και να τρώγεται εύκολα. Αποφύγετε καρπούζι, πεπόνι, ρόδι, σταφύλια ή ζουμερά ροδάκινα και προτιμήστε μήλο, αχλάδι, μπανάνα. Εξαιρετικές επιλογές επίσης είναι τα αποξηραμένα φρούταόπως σταφίδες, αποξηραμένα σύκα, βερύκοκα, δαμάσκηνα.

Ας μην ξεχνάμε ότι το κολιατσιό αποτελεί ένα σημαντικό γεύμα στο διαιτολόγιο ενός μαθητή καθώς σχετίζεται όχι μόνο με προσλαμβανόμενες θερμίδες κι συνεπώς περιττόσωματικό βάρος, αλλά και με πολύτιμα θρεπτικά που το βοηθούν να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες της απαιτητικής αυτή ηλικίας.

Συγγραφέας άρθρου: Child Nutrition -

Γράψτε το σχόλιό σας.

* Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας με ελληνικούς χαρακτήρες, με πεζοκεφαλαία

Copyright © 2013 - Child’s Nutrition. All Rights Reserved.
WebOlution design & development